Tocht door de bergen

De eerste vier dagen maken we een huttentocht, waarna we de laatste drie dagen in het bergpension Dreiländerwirt verblijven waar ruimte is om outdoor activiteiten te doen. Alle dagen zullen eenzelfde opbouw hebben wat betekent: een dagopening als groep, yogales, wandeling of outdooractiviteit en gezamenlijk in de hut eten en afsluiten. Ontbijt is vroeg in de ochtend en “huttenrühe” om tien uur ’s avonds. Tussendoor wordt ruimte gemaakt voor therapeutische interventies en oefeningen met elke dag een ander thema. Er is voldoende tijd om wat te lezen, schrijven en gezelligheid op te zoeken voor wie daar behoefte aan heeft. De telefoon wordt opgeborgen en de rust wordt opgezocht.
Busje OT

Dag 1: zaterdag 16 juli

Vanuit Nederland vertrekken we met een busje op zaterdagochtend rond acht uur. Het is een volle dag rijden naar ons eerste verblijf in de Alpen in Oostenrijk, waar we gezamenlijk gaan eten en ons klaar zullen maken voor de tocht van de volgende dag. We slapen in het Mountain Berghostel in Ramsau am Dachstein met prachtig uitzicht.

Outdoor Therapie

Dag 2: zondag 17 juli

Na het ontbijt en de dagopening pakken we de spullen in en vertrekken we per auto naar het startpunt van de wandeling (De Ursprungalm). Vanaf hier wandelen we ongeveer anderhalf uur naar de Oberseehütte (1860m hoogte) en na een goede pauze wandelen we nog anderhalf uur naar de Giglachseehütte (1956m hoogte). Hier mogen de wandelschoenen uit en de voetjes omhoog.

Dag 3: maandag 18 juli

Vandaag wandelen we van de Giglachseehütte via de Rotmandlscharte naar de Keinprechthütte (1872m hoogte). Dit is in totaal ongeveer vierenhalf uur wandelen. Deze dag maken we de meeste meters met voldoende pauzes. De Keinprechthütte ligt in een prachtig gelegen gebied omringd door rotsen.

Outdoor Therapie

Dag 4: dinsdag 19 juli

Van de Keinprechthütte vertrekken we naar de Landawirseehütte (1985m hoogte) wat ongeveer drie uur wandelen is en dichtbij een bergmeer ligt. Een frisse duik in het koude water en de gezonde berglucht afgezonderd van de maatschappij laat je slapen als een roosje.

Dag 5: woensdag 20 juli

Het vertrek uit de Landawirseehütte brengt ons na drie uur wandelen weer terug in het dal van Schladming. We reizen per bus en auto af naar ons verblijf in Dreiländerwirt in Lessach. Een mooi pension van een Nederlands echtpaar gelegen tussen de bergtoppen. Hier kan de rugzak lekker af en schuiven we aan bij het diner.

Outdoor Therapie

Dag 6: donderdag 21 juli

De laatste dagen blijven we rondom Dreiländerwirt (Lessach) waar we groepsactiviteiten gaan doen, zowel op fysiek als mentaal vlak. Vandaag staat o.a. een klimparcours op de planning in Bruckdorf en een groepssessie gericht op balans.

Dag 7: vrijdag 22 juli

Een bijzondere dag vandaag welke in het teken staat van de individuele- en groepsprocessen die zijn ontstaan. We zullen gaan raften op de rivier in Mauterndorf en stil gaan staan bij de afronding van de week.

Outdoor Therapie

Dag 8: zaterdag 23 juli

Een vroeg vertrek met de auto vanuit Dreiländerwirt weer terug naar Nederland waar we na een bijzondere week afscheid van elkaar nemen.

Dag 1 | Zondag 17-7-22

Start: Ursprung Alm
Lunch: Oberhüttensee
Finish: Giglachseehütte

Afstand: 8,4 KM
Hoogtemeters: 984 M

Dag 2 | Maandag 18-7-22

Start: Giglachseehütte
Top: Rotmandlspitze (2453m)
Finish: Keinprechthütte

Afstand: 7,4 KM
Hoogtemeters: 603 M

Dag 3 | Dinsdag 19-7-22

Start: Keinprechthütte
Finish: Landawirseehütte

Afstand: 4,5 KM
Hoogtemeters: 435 M

Dag 4 | Woensdag 20-7-22